piątek, 29 marca 2013

[węglowodanowy]Owsiany de lux!

Siemaneczko!

Przepraszam, że przez ostatni tydzień nic nie było, lecz chorowałem (i chory nadal jestem!) i nie miałem za bardzo jak dostarczyć sobie składników. Dzisiaj postanowiłem w końcu podzielić się z Wami moją nową wersją chleba, która jest prosta i zadowoli najbardziej wybrednych smakoszy!
A więc do dzieła!

Potrzebne będą:
- 125 ml letniej wody
- łyżeczka cukru
- 2 łyżeczki soli
- 60g masła
- 50g świeżych drożdży
- 250ml ciepłego mleka
- 800g mąki pszennej (typ dowolny, ja używam tutaj 400 :D)
- szklanka płatków owsianych
- kapka oleju

W dużej misce (może być ogromna jak nie macie dużej, lub średnia jak nie macie żadnej z poprzednich :) kruszymy drożdże i łączymy je z cukrem. Gdy zacznie to to żyć, dodajemy letnią wodę i mieszamy do utworzenia jednolitej masy. W tym czasie, drugą ręką, w garnuszku lub metalowym kubku rozpuszczamy masło. Gdy zmieni ono stan skupienia wlewamy 250ml mleka i czekamy aż zrobi się ciepłe. Wracając do ręki od drożdży - dodaj prawie całą mąkę (zawsze lepiej później dosypać niż lecieć do sklepu po więcej :), płatki owsiane i sól. Dodaj maślane mleko i wymieszaj.
Wyrabiaj ciasto aż uzyskasz plastyczną masę. Następnie uformuj z niego kulę i natłuść ją olejem. Odstaw w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Gdy ciasto dorośnie i zacznie pyskować, zgaś jednym celnym strzałem w czoło, by pozbawić go tchu. Przenieś nieprzytomnego na nosze i uformuj z niego prostokąt. Następnie zwiń ciasto jak roladę tak, by miejsce łączenia było na dole. Połóż ciasto w keksówce, lub z braku takowej połóż na blasze i Daj mu wyrosnąć w ciepłym i przytulnym miejscu. :)
Po tym powinien wyglądać mniej więcej tak:




Gdy ciasto wyrosło wrzucamy je do piekarnika na około 40 minut w 180-200 stopniach :)
Smacznego chleba oraz Wesołych Świąt Wielkanocnych, niech wam domowy chleb z jajkiem dobrze smakuje :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz